23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Aldi vil bruge millioner på dansk offensiv

Trods et tab på næsten en milliard kroner på driften af danske butikker de seneste fem år er Aldi på vej med et nyt fremstød.

Den tyske discountkæde Aldi vil bekæmpe store underskud med et større sortiment og moderniserede butikker, skriver Jyllands-Posten.

Målet er at øge markedsandelen, og kæden er allerede på vej, fortæller Aldis danske chef Volker Kasch.

- Vi havde i 2015 en vækst i omsætningen, som ligger over markedsudviklingen. Den positive kurs er fortsat i 2016, men vi skal nu endnu længere, siger Volker Kasch.

Han tilføjer, at virksomheden har en fast tro på det danske marked, men at kravene har ændret sig blandt forbrugerne - blandt andet til et større sortiment, hvilket Aldi nu vil imødekomme.

Derudover vil kæden om få uger åbne tre nyindrettede testbutikker, i Fredensborg, Sønderborg og Grenaa.

Samlet har underskuddet i Danmark været på ca. 950 millioner kroner de seneste fem år, hvilket er blevet dækket ind fra moderselskabet i Tyskland.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.151|